oops blog

Ιώσεις… Πως να Ενισχύσω το Ανοσοποιητικό μου;

Τώρα που όλοι #μένουμε_σπίτι ένας πολύ καλός τρόπος να θωρακίσεις το ανοσοποιητικό σου είναι μέσα από την διατροφή. Η διατροφή μπορεί να είναι σύμμαχος του οργανισμού σου στην πρόληψη από ιώσεις και  στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού σου συστήματος .

  1. Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να δώσεις σημασία  είναι η επαρκής πρόσληψη θερμίδων. Σε καταστάσεις που πρέπει να θωρακίσουμε τον οργανισμό σου έναντι  ιώσεων και κρυολογημάτων  ξεχνάς τις στερητικές δίαιτες και  υποθερμιδικές διατροφές  με λιγότερες από 1000 θερμίδες, που  έτσι και αλλιώς δεν  είναι και ευεργετικές για τον οργανισμό σου. Η επαρκής πρόσληψη θερμίδων  που προέρχονται από υγιεινές τροφές  είναι το άλφα και το ωμέγα για την ενδυνάμωση του οργανισμού.
  2. Η ενίσχυση του οργανισμού με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία  αλλά και όλα τα απαραίτητα συστατικά είναι επίσης ένα κομμάτι που πρέπει να δοθεί σημασία. Οι βιταμίνες που παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι  οι  A, C  και Ε. Οι βιταμίνες  αυτές είναι γνωστές για τις αντιοξειδωτικές ικανότητες τους  και αποτελούν γερούς συμμάχους έναντι  ιώσεων και λοιμώξεων. Η Βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, τη ντομάτα, τη πιπεριά και το λάχανο. Η βιταμίνη  Ε  είναι  επίσης ένας αμυντικός μηχανισμός του οργανισμού και περιέχεται στο ελαιόλαδο , τα θαλασσινά, τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά. Η βιταμίνη Α  υπάρχει  με τη μορφή του καροτένιου –β που είναι η πρόδρομη μορφή της βιταμίνης  Α  και αποτελεί ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό. Υπάρχει σε ποσότητα στα  φρούτα και λαχανικά  με κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα  ή τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως η πιπεριά, τα καρότα, η ντομάτα σπανάκι και το μπρόκολο. Έτσι λοιπόν τα φρούτα και τα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν  βασικά συστατικά στη διατροφή σου για ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Έχει βρεθεί όμως ότι και συγκεκριμένα τρόφιμα μπορούν να τονώσουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Το σκόρδο είναι ένα από αυτά, με την αντιμικροβιακή ουσία αλυσίνη. Ακόμη  βότανα  όπως το χαμομήλι και το τσάι είναι πλούσια σε φλαβονοειδή  και  αντιοξειδωτικά. Ιδιαίτερα  το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε κατεχίνες  που αποτελούν ένα από  τα πιο σημαντικά  αντιοξειδωτικά.
  3. Οι σούπες και τα πολλά υγρά βοηθούν πολύ σε καταστάσεις  που απαιτείται  ενίσχυση του ανοσοποιητικού  γιατί ενυδατώνουν τον οργανισμό και βοηθούν έτσι στην καλύτερη λειτουργία του. Επίσης τα αρκετά υγρά είναι πολύ σημαντικά  και σε καταστάσεις  που  ήδη κάποιος  έχει νοσήσει από κάποια ίωση. Ειδικά σε καταστάσεις με πυρετό  τα αρκετά υγρά επιβάλλονται  έτσι ώστε να διατηρείται η ισορροπία των υγρών στο σώμα.
  4. Τα τελευταία χρόνια  έρευνες υποστηρίζουν ότι  τα  προβιοτικά  μπορούν να παρέχουν  προστασία στον οργανισμό  μέσω  αποδυνάμωσης παθογόνων μικροοργανισμών. Τα προβιοτικά βρίσκονται  σε  γαλακτοκομικά προϊόντα και γιαούρτια.

Η  προστασία του οργανισμού σου είναι πολύ σημαντική και οι αμυντικοί μηχανισμοί του θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση κάθε στιγμή. Μια ισορροπημένη διατροφή   με έμφαση στα  τρόφιμα που αναφέρθηκαν πιο πάνω  μπορεί να σε βοηθήσει και να είναι σύμμαχος του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πρέπει να τονίσω ότι και η γυμναστική σε οποιαδήποτε μορφή της έχει  αποτελέσματα σε ένα γερό οργανισμό  και καλό θα ήταν  να την ενσωματώσεις στο καθημερινό σου πρόγραμμα.

ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ:

  • Σούπες λαχανικών, κοτόσουπες, κρεατόσουπες (ενυδάτωση)
  • Ψάρια   (ω-3 λιπαρά οξέα)
  • Ξηροί καρποί   (βιταμίνη Ε)
  • Σαλάτες  και φρούτα  (βιταμίνες  και  φυτικές ίνες)
  • Πράσινο τσάι  (κατεχίνες)
  • Σκόρδο  (αλλισίνη)
  • Χαμομήλι  (φλαβονοειδή)

 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

  • Ginseng
  • Q10
  • Echinacea
  • Ταμπλέτες  ψευδαργύρου
  • Προβιοτικά

 

Ειρήνη Μπαμπαρούτση,

PhD. Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών.

OOPS SHOP

oops έχεις γνώμη, γράψε την εδώ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ Το προϊόν αφαιρέθηκε. Ακύρωση
  • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.