oops blog

Καλοκαιρινή Διατροφή: Μύθοι & Αλήθειες

Οι πιο επίμονοι μύθοι διατροφής είναι εκείνοι που περιέχουν μια δόση αλήθειας. Εδώ είναι 5 κοινοί καλοκαιρινοί μύθοι για την υγεία που πιθανά θα σου τραβήξουν το ενδιαφέρον.

Μύθος Νο.1 Να φοράς πάντα αντηλιακό.

Χάρη στην εμμονή μας με το αντηλιακό (καθώς και στην περιορισμένη λίστα με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D και τις ώρες που ξοδεύουμε σε εσωτερικούς χώρους) 3 στους 5 Έλληνες δεν καταναλώνει αρκετή βιταμίνη D. Η βιταμίνη D είναι πολύτιμη, αφού ο ρόλος της είναι καταλυτικός στην αποθήκευση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Παρ’ όλα αυτά, σε μια ηλιόλουστη χώρα, όπως η Ελλάδα, οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι, αντί για πλεόνασμα, έχουμε μάλλον έλλειμμα της βιταμίνης αυτής! Μάλλον έχει φτάσει η στιγμή να αναθεωρήσουμε τη σχέση μας με τον ήλιο και να τον κάνουμε φίλο μας, για αυτό συστήνεται η έκθεση χεριών και ποδιών (και πλάτης όταν είναι εφικτό) 10-15 λεπτά στον ήλιο χωρίς αντηλιακό τρεις φορές την εβδομάδα (σε ασφαλείς ώρες) και ταυτόχρονα η κατανάλωση τροφίμων πλούσιες σε βιταμίνη D (δηλαδή σολομό, μανιτάρια και εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα και χυμό πορτοκάλι) και πιθανά και συμπλήρωμα.

Μύθος Νο.2 Η κατανάλωση παγωτού σε γεμίζει με θερμίδες.

Εάν είσαι ο τύπος του ανθρώπου που λατρεύει να ολοκληρώνει το δείπνο του με κάτι γλυκό (για παράδειγμα παγωτό) αλλά το αποκλείεις τις περιόδους που προσπαθείς να χάσεις βάρος, πιθανά σφάλεις. Σύμφωνα με μελέτη της National Academy of Sciences, ο αποκλεισμός γλυκών θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής. Μία εξήγηση μπορεί να είναι ότι η απαγόρευση πρόσβασης σε γλυκά τρόφιμα σε κάνει πιο φοβισμένο και ανήσυχο. Τα αυξημένα επίπεδα στρες μπορούν να μειώσουν το κίνητρο για κατανάλωση πιο θρεπτικών τροφίμων, καθιστώντας πιο πιθανό να μασουλήσεις πρόχειρο/junk φαγητό. Υγιεινή διατροφή δεν σημαίνει ότι στερείς τον εαυτό σου από ό,τι αγαπάει, αλλά ότι τρως λιγότερες θερμίδες από όσες καις, τακτική που μπορεί να αποδειχθεί γευστική και μπορεί σίγουρα να περιλαμβάνει γλυκό. Το κλειδί είναι να δημιουργείς χώρο για τις θερμίδες με τον σχεδιασμό των σνακ και γευμάτων ώστε να χωρά η αγαπημένη σου καλοκαιρινή απόλαυση.

Συμβουλή: Ζήτα χωνάκι. Η κατανάλωση του παγωτού με χωνάκι είναι πιο ικανοποιητικό από το να τρως με κουτάλι, καθώς η γεύση του παγωτού απελευθερώνεται όταν το λίπος, που έχει και την γεύση, έρχεται σε τουλάχιστον θερμοκρασία σώματος.

Μύθος Νο.3 Η κατανάλωση σκόρδου θα βοηθήσει στην απομάκρυνση των κουνουπιών.

Το σκόρδο μπορεί να διώξει τα βαμπίρ μακριά σου, αλλά δυστυχώς όχι τα κουνούπια. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ εξέτασαν την θεωρία χωρίς επιτυχία, αν και ισχυρίστηκε ότι ίσως οι συμμετέχοντες δεν είχαν καταναλώσει αρκετό σκόρδο για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα.

Συμβουλή: Αφήστε τα πειράματα για τους ειδικούς. Και προς το παρόν, να επιμείνεις στα ειδικά σπρέυ, κεριά citronella και μακρυμάνικα ρούχα για την καταπολέμηση των συγκεκριμένων εχθρών της εποχής.

Μύθος Νο.4 Το ακατέργαστο μέλι θα βοηθήσει τις αλλεργίες σου.

Η κατανάλωση μελιού για την πρόληψη αλλεργιών κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βοηθήσει. Οι μέλισσες συλλέγουν την γύρη από τα ίδια τα φυτά που προκαλούν φαγούρα στα μάτια σου, έτσι η ημερήσια κατανάλωση μικρής ποσότητας τοπικού μελιού και κατ’ επέκταση γύρης μπορεί να διεγείρει το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Συμβουλή: Ακόμη και αν δεν είναι πιθανό το μέλι να βοηθήσει τις αλλεργίες σου, «δεν σε συμβουλεύω να μην το καταναλώσεις». Το μέλι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά, ενώ τα σάκχαρα που περιέχει δίνουν ενέργεια και τονώνουν τον οργανισμό.

Μύθος Νο.5 Χρειάζεσαι 8 ποτήρια νερό την ημέρα για να αποφύγεις την αφυδάτωση.

Ο σωματότυπός σου και η φυσική σου δραστηριότητα επηρεάζουν τις απαιτήσεις σου για ενυδάτωση. Δηλαδή, όσο πιο εύρωστος και δραστήριος είσαι, τόσο περισσότερα υγρά θα χρειάζεσαι.

Συμβουλή: Αξιολόγησε τον εαυτό σου. Το πιο εύκολο πράγμα που θα μπορούσε ο καθένας να κάνει σε καθημερινή βάση είναι να παρακολουθεί το χρώμα των ούρων. Εάν είναι πιο σκούρα, όπως ο χυμός μήλου, πιθανά είσαι αφυδατωμένος.

Ειρήνη Μπαμπαρούτση, Phd Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος, Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνη Διαιτολογικού Γραφείου «θερμίδα», Διατροφολόγος Εθνικής Ομάδας Στίβου

OOPS SHOP

oops έχεις γνώμη, γράψε την εδώ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ Το προϊόν αφαιρέθηκε. Ακύρωση
  • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.