oops blog

Τρέχεις ; Διάβασε τα 7 tips μου…

Το τρέξιμο έχει γίνει η δημοφιλέστερη δραστηριότητα αναμφισβήτητα τα τελευταία χρόνια και ειδικά τώρα που #μένουμε_σπίτι. Ποιά είναι όμως τα μυστικά του για να μπορέσεις να τρέχεις με περισσότερη δύναμη, κέφι και ενέργεια;

Δες τα 7 tips μου.

1. Σωστός Εξοπλισμός 
Ο,τι πιο σημαντικό πριν ξεκινήσεις να τρέχεις είναι ο εξοπλισμός σου. Τα παπούτσια που θα αποφασίσεις να επιλέξεις για το τρεξιμό σου θα πρέπει να είναι πολύ ελαφριά, μαλακά, ειδικά για τρέξιμο και να είναι και γνωστής εταιρείας του εμπορίου. Να θυμάσαι πως αν σε περίπτωση τρέχεις πάνω από 3-4 φορές την βδομάδα θα πρέπει να αλλάζεις παπούτσια κάθε 4-5 μήνες ( 2-3 ζευγάρια τον χρόνο ). Ο λόγος είναι οτι φθείρεται το αντικραδασμικό υλικό τους και το λάστιχο της σόλας και έτσι είσαι υποψήφιοι για τραυματισμούς.

2.Διατροφή
Ο οργανισμός θέλει ενέργεια για να σου δώσει την ώθηση για μία καλή προπόνηση. Η πιο σημαντική πηγή ενέργειας είναι οι υδατάνθρακες. Γιατί; Απλά επειδή οι υδατάνθρακες καίγονται με αργό ρυθμό έτσι θα σε κρατήσουν δυνατό  και γεμάτο ενέργεια μειώνοντας τις πιθανότητες κόπωσης κατά την διάρκεια της προπόνησης. Οι τροφές που μπορείς να καταναλώσεις και είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι το μήλο, η μπανάνα, η βρώμη, ένα ελαφρύ σνάκ, ζυμαρικά και οι γλυκοπατάτες. Η διατροφή όμως παίζει σημαντικό ρόλο και στην ανάπλαση των μυών μετά την προπόνηση. Για παράδειγμα μια ομελέτα διατροφής μετά το τρέξιμο είναι ιδανικό γεύμα για την ανάπλαση και το “χτίσιμο” των μυών σου. Δες μια συνταγή της Μαρίας για Ομελέτα Διατροφής εδώ.

3.Ήρεμη ζωή
Σε περίπτωση που τρέχεις πάνω από 3-4 φορές την βδομάδα θα πρέπει να ξεκουράζεσαι και να έχεις μια ήρεμη ζωή χωρίς ξενύχτια αλλά με αρκετό ύπνο τουλάχιστον 8 ώρες το βράδυ και 30 έως και 40 λεπτά το μεσημέρι.Ο σωστός τρόπος ζωής και ξεκούρασης του οργανισμού σου είναι το ήμισυ της καλής προπόνησης.

4.H2O
Άλλο ένα μυστικό για ενέργεια είναι το νερό. Πίνοντας άφθονο νερό καθημερινά, 4-5 lt την ημέρα θα σε προστατέψει από αφυδάτωση ειδικά αν τρέχεις πολλά χλμ, από κράμπες και από τραυματισμούς. Μπορείς επίσης να συνδυάσεις το νερό πρίν ή και κατά τη διάρκεια της προπόνησης βάζοντας και ηλεκτρολύτες.

5.Αναπνοές
Ένα από τα πιο σημαντικά tips για σωστό τρέξιμο με δύναμη και ενέργεια είναι ο σωστός τροπος αναπνοής. Η αναπνοή θα πρέπει να γίνεται ομοιόμορφα με έναν ρυθμό π.χ 3-4 βήματα εισπνοή και εκπνοή ακριβώς το ίδιο. Στην περίπτωση που δεν έχεις έναν έλεγχο στην αναπνοή σου τότε κάνεις άσκοπη κατανάλωσης ενέργειας. Αυτό γίνεται όταν αναπνέεις πολύ γρήγορα ή και όταν κρατάς την αναπνοή σου και μετά αναπνέεις πολύ γρήγορα συνεπώς δεν υπάρχει σωστός έλεγχος-ρυθμός αναπνοής. Ο σωστός τρόπος για να μάθεις και να διορθώσεις την αναπνοή σου είναι να τρέξεις αργά σε κάποιες προπονήσεις ώστε να εξασκηθείς σταδιακά.

6.Αποθεραπεία
Η ξεκούραση των μυών σου και των κλειδώσεών σου ειδικά στα κάτω άκρα θα σε κρατήσουν μακριά απο τραυματισμούς. Οι διατάσεις είναι πολύ σημαντικές πρίν και μετά το πρόγραμμα προπόνησης ώστε να έχεις τους μύς έτοιμους στην αρχή και ξεκούραστους στο τέλος της προπόνησης. Το μασάζ επίσης θα διώξει την κούραση που έχει συσσωρευτεί στους μύες και θα δημιουργήσει μια τοπική υπεραιμία που είναι εξίσου μία απο τις καλύτερες μεθόδους αποκατάστασης των μυών. Τέλος μην ξεχνάς τον πάγο. Ο πάγος πρέπει να είναι ο κολλητός φίλος και το φάρμακο ενός αθλητή. Μετά από κάθε προπόνηση συνιστώ να βάζεις πάγο στις αρθρώσεις σου (γόνατα-ποδοκνημικές) ώστε να ξεκουράζονται. Αυτή η διαδικασία δεν πρέπει να να υπερβαίνει τα 8-10 λεπτα και είναι ένα πολύ σημαντικό στάδιο της σωστής αποκατάστασης.

7.Μουσική
Η μουσική θεωρώ πως είναι πολλή σημαντική ή μπορεί να γίνει πολλή σημαντική για να σε κρατάει σε ευχάριστη διάθεση κατά τη διάρκεια της προπόνησης σου. Δημιούργησε μια ωραία λίστα με κομμάτια που σου ανεβάζουν την διάθεση και θα δες διαφορά στην όρεξη σου για τρέξιμο. Προσοχή όμως μην παρασύρεσαι από τον ρυθμό της αν είναι έντονος γιατί θα σε κάνει να τρέξεις πιο γρήγορα και θα κουραστείς από νωρίς.

καλό τρέξιμο…!

Μιχάλης Τομαράς, Πρωταθλητής Στίβου

OOPS SHOP

oops έχεις γνώμη, γράψε την εδώ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ Το προϊόν αφαιρέθηκε. Ακύρωση
  • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.