oops blog

Φυσική Άσκηση & Ψυχική Υγεία

10 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας. Θα έχεις δει πολλές δημοσιέυσεις και αναρτήσεις στα social media. Εγώ θέλω να το δούμε και από μια άλλη οπτική.

Πώς συνδέεται η φυσική άσκηση με την ψυχική υγεία;

Έρευνες έχουν δείξει η συστηματική άσκηση προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ψυχική υγεία, ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, τις διατροφικές συνήθειες ή τις όποιες παθήσεις.  Ανεξάρτητα από το είδος γυμναστικής, η άσκηση είναι αποδεδειγμένα ωφέλιμη για τον οργανισμό σου. Ας δούμε πώς:

Ανεβάζει τη διάθεση

Μετά από την άσκηση, αισθάνεσαι αναζωογονημένος, έχεις ενέργεια και αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου. Αντίθετα, η αδράνεια μπορεί να σε οδηγήσει σε αρνητικές σκέψεις, κόπωση, νευρικότητα και γενικότερα κακή διάθεση. Τονώνει την αυτοπεποίθηση: Με την άσκηση ξεκινάς σταδιακά και φτάνεις τους στόχους σου, είτε σε επίπεδο απόδοσης, είτε σε επίπεδο εικόνας, αλλά ακόμη καλύτερα και στα δύο. Η συνέπεια στους στόχους σου και η προσωπική ικανοποίηση ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου. Η γνωστή φράση «Όλα είναι θέμα ψυχολογίας» δεν είναι τυχαία.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό

Ο οργανισμός σου θέλει και πρόκληση, όχι μόνο επιβράβευση. Η πρόκληση σε κάνει να προσπαθείς παραπάνω, να κοπιάζεις περισσότερο και αυτό ανταμείβεται με την αύξηση των αντισωμάτων σου. Όταν μάλιστα η άσκηση πραγματοποιείται στη φύση, ακόμη καλύτερα τόσο για το αναπνευστικό, όσο και τη διάθεσή σου, καθώς τα μάτια σου «χορταίνουν» ένα όμορφο τοπίο.

Μειώνει το άγχος

Τεταμένοι μύες, σφίξιμο, δυσκαμψίες, πόνοι σε πλάτη και αυχένα, πονοκέφαλοι/ημικρανίες, στομαχικές διαταραχές, αϋπνίες, μελαγχολία, κατάθλιψη, υποτονικότητα είναι μερικά από τα πιο συνήθη συμπτώματα του στρες. Σύμφωνα με μια μελέτη από το 2017 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain Plasticity, η άσκηση συμβάλλει στην αύξηση στα επίπεδα ντοπαμίνης και σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Οι δύο αυτοί νευροδιαβιβαστές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, επηρεάζοντας τόσο τη διάθεση και τα συναισθήματα, και βοηθώντας παράλληλα στην ρύθμιση των πεπτικών λειτουργιών όπως η όρεξη, ο μεταβολισμός και η κινητικότητα του στομάχου.

Βελτιώνει τις γνωστικές λειτουργίες

Η τακτική άσκηση (ειδικότερα από μικρές ηλικίες) βελτιώνει την ικανότητα μάθησης, τη μνήμη, τη συγκέντρωση, την προσοχή, τις οπτικο-χωρικές δεξιότητες και τον συντονισμό στις κινήσεις του σώματος. Επιπλέον, αυξάνει την Brain Derived Neurotrophic Factor (BDNF), μια πρωτεΐνη που υποστηρίζει τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσα να μην μοιραστώ δύο σχετικά ρητά του Joseph Pilates, τον οποίο προσωπικά θαυμάζω πολύ: «Η φυσική κατάσταση είναι η πρώτη προϋπόθεση της ευτυχίας» και «Η αλλαγή συμβαίνει μέσω της κίνησης και η κίνηση θεραπεύει».

Άδρια Βαφία, Certified Pilates Instructor, Pilates Matwork

 

oops έχεις γνώμη, γράψε την εδώ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
  • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.