oops blog

9 Tips: Kαλίγραμμοι το Καλοκαίρι!

Συνήθως, το ενδιαφέρον για την εικόνα του σώματός σου γίνεται όλο και πιο έντονο όσο πλησιάζει το καλοκαίρι. Αλλά ας μη ξεχνάς πως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, η ανησυχία για τη διατήρηση ή και τη βελτίωση της σιλουέτας σου κορυφώνεται. Παράλληλα, όμως, τους ζεστούς μήνες κορυφώνονται και οι ανάγκες σε ενέργεια, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Έτσι, η ποιότητα της διατροφής έχει μεγάλη σημασία για την επίτευξη και τη διατήρηση ενός καλαίσθητου και υγιούς σώματος.

TIP #1 Δοκίμασε να λαμβάνεις μικρά και συχνά γεύματα

Το «κλειδί» για μια ισορροπημένη διατροφή που μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις κιλά, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, είναι η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων. Τα συχνά και μικρά γεύματα δε θα σε βοηθήσουν μόνο στον έλεγχο της πείνας και του κορεσμού, αλλά θα σε κρατήσουν και μακριά από τρόφιμα που καταναλώνεις άνετα σε μεγάλες ποσότητες με αποτέλεσμα να καταλήξεις να νιώθεις αφόρητο αίσθημα «φουσκώματος» και ταυτόχρονα να έχεις παραπάνω βάρος. Επίσης, η αυξημένη συχνότητα των γευμάτων βοηθάει και στην καλύτερη καύση του λίπους.

TIP #2 Μην παραλείπεις το πρωινό

Η γνωστή συμβουλή “να τρως πρωινό” είναι «παντός καιρού», αφού ταιριάζει τόσο στο καλοκαίρι, όσο και στο χειμώνα. Καθιερώνοντας το πρωινό γεύμα, θα έχεις την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινάς δυναμικά την κάθε ημέρα και θα ρυθμίσεις καλύτερα την όρεξή σου μέχρι το επόμενο πρωινό.

TIP #3 Καλοκαίρι…θάλασσα… τι καλύτερο από μερικά ψάρια και θαλασσινά

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της θάλασσας. Γιατί να μην εκμεταλλευτείς την ευκαιρία να απολαύσεις φρέσκα ψάρια και θαλασσινά; Τα ψάρια είναι μια εξαίρετη πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και ορισμένων μετάλλων, όπως το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και το σελήνιο. Είναι πλούσια σε Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα που έχουν αποδειχθεί ευεργετικά για την υγεία. Κατά προτίμηση, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο και τα λιπαρά ψάρια θα σου δώσουν τις επιθυμητές ποσότητες από αυτά τα «Ω-φέλημα» λιπαρά οξέα.

TIP #4 Αναζωογονήσου με ποικιλία φρούτων και λαχανικών

Τους θερινούς μήνες μπορείς να επιλέγεις μέσα από μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Καλύτερα να επιλέγεις τα προϊόντα εποχής και να αποφεύγεις τα υπόλοιπα. Θα ήταν ωφέλιμο να καταναλώνεις επαρκείς ποσότητες φρούτων, κατά προτίμηση ενδιάμεσα στα γεύματα, ή ως επιδόρπιο. Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά δεν έχουν πολλές θερμίδες. Επομένως, μπορείς να καταναλώνετε αρκετές ποσότητες (όχι υπερβολικές όμως) αντί να καταναλώνεις κάποιο άλλο ενδιάμεσο σνακ με πολλές θερμίδες. Επίσης, συγκεκριμένα  φρούτα και λαχανικά έχουν την ιδιότητα να προκαλούν κορεσμό με αποτέλεσμα να χορταίνετε γρήγορα χωρίς να έχεις καταναλώσει τεράστιες ποσότητες φαγητού. Και μη ξεχνάς να συνοδεύεις πάντα το φαγητό σας με σαλάτα.

Τόσο τα φρούτα όσο και τα λαχανικά έχουν λίγες θερμίδες και πληθώρα θρεπτικών συστατικών, όπως είναι οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α και C, οι ηλεκτρολύτες και οι φυτικές ίνες. Προσφέρουν, όμως, και αρκετό νερό, που είναι απαραίτητο ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και για τις ώρες χαλάρωσης κάτω από τον ήλιο.

TIP #5 Φυσικά και μπορείς να τρώς παγωτά αρκεί να έχεις μέτρο

Το αγαπημένο για μικρούς και μεγάλους παγωτό μπορεί να ενταχθεί στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Θα μπορούσε να σας δροσίζει έως και καθημερινά. Προτίμησε είτε γρανίτα που προσδίδει λιγότερες θερμίδες είτε 1 μικρή μπάλα παγωτού.

TIP #6 Μη ξεχνάς να καταπολεμάς τη ζέστη με επιπλέον νερό και υγρά

Τους καλοκαιρινούς μήνες πρέπει να πίνεις περισσότερο νερό για να καλύπτεις τις ανάγκες σου. Σκέψου πως χρειάζονται περίπου 8-10 ποτήρια νερού για να καλύψουν τις ανάγκες ενός υγιούς ατόμου με μέτρια φυσική δραστηριότητα. Καλό είναι να έχεις πάντα διαθέσιμο νερό κοντά σου για να πίνεις. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να αφυδατωθείς. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει έντονη ζαλάδα και λιποθυμικές τάσεις. Εναλλακτικά, θα μπορούσες να προτιμήσεις τον φυσικό χυμό ή το κρύο τσάι για να πάρεις τα επιπλέον υγρά που χρειάζεσαι.

TIP #7 Μείωσε τη ζάχαρη και τα αναψυκτικά

Προτίμησε τον καφέ σας χωρίς ζάχαρη. Με τη μείωση των απλών σακχάρων θα δεις καλύτερο αποτέλεσμα στο σώμα σου. Περιόρισε επίσης την ποσότητα των αναψυκτικών που καταναλώνεις. Σκέψου ότι ένα κουτάκι αναψυκτικού περιέχει 7 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη.

TIP #8 Το αλκοόλ φαίνεται πιο δελεαστικό το καλοκαίρι. Μην παρασύρεσαι σε υπερβολές

Το καλοκαίρι, η διάρκεια της μέρας μεγαλώνει, το θερμόμετρο ανεβαίνει και οι δροσερές βραδινές έξοδοι αυξάνονται. Και εδώ είναι που κάνουν την εμφάνισή τους τα δημοφιλή κοκτέιλ. Όμως, καλό θα ήταν να πίνεις αλκοόλ ελεγχόμενα, προσέχοντας την ποσότητα αλλά και την ποιότητα. Έχει πολλές θερμίδες και αφυδατώνει τον οργανισμό, οπότε ειδικά το καλοκαίρι θα πρέπει να το προσέχεις ακόμη περισσότερο. Η καλύτερη επιλογή είναι το κρασί και η μπύρα. Καλύτερα να αποφεύγεις να πίνεις συχνά κοκτέιλ, μιας και τα περισσότερα δίνουν εύκολα περισσότερες από 400 θερμίδες.

TIP #9 Συνέχισε να ασκείσαι επαρκώς και τους καλοκαιρινούς μήνες

Το καλοκαίρι παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες για άσκηση, όπως για παράδειγμα το περπάτημα στην άμμο, το κολύμπι, οι ρακέτες, το beach volley κλπ. Εκμεταλλεύσου την ευκαιρία για να συμμετάσχεις σε τέτοιες δραστηριότητες με την οικογένεια ή τους φίλους σου. Τα σπορ βελτιώνουν τη φυσική κατάσταση και αυξάνουν τις «καύσεις», με αποτέλεσμα να βοηθούν στην απώλεια βάρους. Σημείωσε εδώ πως αυξάνουν και τις ανάγκες σε νερό, επομένως όταν αθλείσαι χρειάζεται να πίνεις ακόμα περισσότερο νερό. Θα ήταν πολύ αποτελεσματικό εάν ασκείσαι συστηματικά και σε καθημερινή βάση.

Και να θυμάσαι να έχεις πάντοτε μαζί σου νερό.

Ειρήνη Μπαμπαρούτση, Phd, Κλινική Διαιτολόγος-Αθλητική Διατροφολόγος, Διδάκτωρ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνη Διαιτολογικού Γραφείου «θερμίδα», Διατροφολόγος Εθνικής Ομάδας Στίβου.

OOPS SHOP

oops έχεις γνώμη, γράψε την εδώ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ Το προϊόν αφαιρέθηκε. Ακύρωση
  • Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι.